مراقبت و سلامتی

آشنایی با انواع کانسیلر های آرایشی

آشنایی با انواع کانسیلر های آرایشی

زیبایی یک مقوله مهم به شمار می رود که با پوستی صاف و شفاف ارتباط نزدیکی دارد. استفاده از کرم های حاوی رنگدانه به شما در تصحیح رنگ و یک دست کردن پوست کمک می کند. کانسیلرها یکی از پرکاربرد ترین محصولات ‌آرایشی هستند که امروزه جایگاه ویژه ای در دنیای میکاپ پیدا کرده است. در این مقاله در مورد کانسیلر های آرایشی و انواع آن ها صحبت می کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه با ما همراه باشید.

کانسیلر چیست ؟

کانسیلرها همانند کرمپودر، کرم های رنگی فشرده هستند با این تفاوت که بافت غلیظ تر و پیگمنت بیشتر و رنگی روشن تر از کرم پودر دارند. این محصولات برای پوشاندن تیرگی ها و حلقه های سیاه دور چشم، نقاط تیره و قرمزی و لک و جای جوش های پوست به کار می روند. کانسیلر ها یا تصحیح کننده های رنگ، به خوبی جای جوش و لک ها را پوشش داده و پوستی صاف و آرایشی بی نقص به ارمغان می آورند. از کانسیلرها می توان قبل یا بعد از کرمپودر استفاده نمود. ولی معمولا بعد از استفاده از کرم پودر اگر روی قسمت هایی از صورت که دارای نقاط تیره تر، لک و جای جوش و یا چین و چروک است، نیاز به پوشش بیشتری داشته باشیم، از کانسیلر استفاده می نماییم.

آشنایی با انواع کانسیلر های آرایشی

کاربردهای کانسیلرها

پوشاندن سیاهی و حلقه های تیره اطراف چشم

مهم ترین کاربرد کانسیلرها برای پوشاندن تیرگی و لکه های زیر چشم است. این محصولات به دلیل بافت غلیظ و رنگدانه های قوی خود کاملا پوست دور چشم را یکدست می کنند. برای این منظور باید از کانسیلرهایی استفاده نمایید که یک تا دو درجه از رنگ پوست شما روشن تر است. زیرا در غیر این صورت جلوه غیر طبیعی بر روی پوست دور چشم ایجاد می شود.

پوشاندن عیوب و لک های پوست صورت

از آن جایی که کانسیلرها پوشش دهی بسیار بالایی دارند، از آن ها برای کاور کردن هر گونه قرمزی، جای جوش و لک های تیره پوست استفاده می شود. بنابراین از کانسیلرها می توان هم به تنهایی و هم پس از زدن کرم پودر برای پوشش دهی بیشتر بر روی نقاط تیره استفاده نمود. برای ایجاد پوشش طبیعی روی پوست صورت، باید از کانسیلری استفاده کنید که دقیقاً با رنگ پوست یا کرم پودر شما مطابقت داشته باشد.

استفاده به عنوان پرایمر سایه

از کانسیلر همچنین می توان به عنوان پرایمر سایه نیز استفاده نمود. زیرا سبب صاف و یکدست شدن پشت پلک ها شده و کمک می کند تا مواد آرایشی بهتر روی پوست قرار گیرند. علاوه بر این به افزایش پیگمنت و ماندگاری مواد آرایش خصوصا سایه های چشم کمک زیادی می کند.

برجسته و مرتب شدن لب ها

استفاده مقدار کمی از کانسیلر در اطراف لب ها به مرتب و ثابت شدن شکل لب و حجیم تر به نظر رسیدن آن کمک می کند. علاوه بر این مانع پخش شدن رژ لب نیز می شود.

برجسته شدن ابروها

استفاده از کانسیلرها در قسمت بالا و پایین ابروها سبب مرتب و. برجسته نشان دادن آن ها می شود.

تمیز کردن اشتباهات آرایشی

اگر در هنگام آرایش کردن و استفاده از مواد آرایشی مانند سایه چشم، رژ لب و … دچار اشتباهی شده اید، می توانید به جای پاک کردن آن ها که ممکن است باعث پخش شدن مواد و کثیف شدن صورت شود، از کانسیلر برای پوشاندن و مخفی کردن اشتباهات آرایشی استفاده نمایید. زیرا این محصول پوست را مجددا یکدست کرده و می توانید آرایش را دوباره انجام دهید.

تصحیح کننده رنگ پوست

کانسیلرها در تناژ رنگی متفاوتی ارائه می شوند. انتخاب کانسیلر با توجه به رنگ پوست می تواند سبب اصلاح رنگ و یکدست شدن پوست شود. کانسیلرهای اصلاح کننده تغییر رنگ، تیرگی و لک های پوستی به شما برای داشتن آرایشی بی نقص کمک می کنند. برای این منظور از کانسیلرهای رنگی مناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

آشنایی با انواع کانسیلر های آرایشی

انواع کانسیلرها

کانسیلرها بر اساس بافت و ظاهرشان به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. در ادامه به معرفی انواع کانسیلرها پرداخته و ویژگی های هر یک از آن ها را بیان می کنیم.

کانسیلر مایع

کانسیلرهای مایع یکی از متداول ترین نوع کانسیلر است. این کانسیلرها بافت مایع و ظریف تری دارند و به خوبی روی پوست پخش می شوند. پوشش دهی کانسیلرهای مایع بسیار بالا بوده و نقاط تیره و خطوط را به آسانی کاور می کنند. یکی دیگر از مزایای این کانسیلرها ماندگاری و جلوه طبیعی تر آن ها روی پوست است.

کانسیلرهای مایع در مقایسه با سایر مدل ها کم تر حالت کیکی یا ماسیدگی روی پوست ایجاد می کند. استفاده از این نوع کانسیلرها بسیار آسان است و به راحتی با یک براش یا اسفنج آرایشی مناسب روی صورت اعمال می شوند. کانسیلرهای مایع برای همه انواع پوست به جز پوست های خشک مناسب می باشد. افرادی که پوست خشکی دارند، بهتر است از کانسیلر مایع خصوصا با پوشش مات استفاده نکنند. این کانسیلرها خشکی پوست را بیشتر نشان داده و ممکن است پوسته پوسته شوند.

کانسیلر کرمی

کانسیلرهای کرمی همان گونه که از نامشان پیداست، بافت کرمی و غلیظی دارند. این نوع از کانسیلرها معمولا در بسته بندی های کاسه ای و کوچک و به صورت فشرده ارائه می شوند. کانسیلرهای کرمی به راحتی و با انگشت، اسفنج یا براش آرایشی بر روی پوست پخش می شوند. میزان پوشش دهی کانسیلرهای کرمی از متوسط تا زیاد است. این کانسیلرها نقاط تیره دور چشم و لک های پوست صورت را به خوبی محو می کنند. این نوع از کانسیلرها ماندگاری بالایی دارند ولی بهتر است آن را با استفاده از پودرهای تثبیت کننده آرایش فیکس کنید.

کانسیلر استیکی

کانسیلرهای استیکی شبیه به رژ لب طراحی می شوند و قابلیت استفاده آسانی نیز دارند. بافت این کانسیلرها نیمه جامد بوده و معمولا به صورت کرمی و غلیظ می باشند. این کانسیلرها میزان پوشش دهی بسیار بالایی دارند ولی ماندگاری اغلب آن ها از کانسیلرهای مایع کمتر است. کانسیلرهای استیکی و کرمی به دلیل بافت غلیظی که دارند، برای پوست های چرب و مختلط مناسب نیستند. زیرا باعث مسدود شدن منافذ پوست و بزرگ تر نشان دادن آن ها و همچنین چرب و براق شدن صورت می شود. این کانسیلرها را نباید مستقیما بر روی پوست کشید. بهتر است آن را به صورت خطی یا ضربه ای روی پوست زده و سپس با انگشت یا به کمک اسفنج و براش آرایشی پخش نمایید.

کانسیلر مدادی یا جامد

کانسیلرهای مدادی یا جامد به کانسیلرهای استیکی شباهت زیادی دارند. ولی بافت این کانسیلرها نسبت به نوع استیکی غلیظ تر است.  کانسیلرهای جامد پوشش دهی متوسطی بر روی پوست داشته و استفاده از آن ها نیز بسیار آسان می باشد. این کانسیلرها به دلیل شکل ظاهری و بسته بندی مدادی شکل به راحتی در کیف و یا در هنگام مسافرت قابل حمل می باشند.

کانسیلر پودری

کانسیلرهای پودری یکی از متداول ترین انواع کانسیلر ها می باشند. این نوع از کانسیلر به دلیل قابلیت استفاده آسان، محبوبیت زیادی دارد. کانسیلرهای پودری با هر نوع کرم پودری اعم از کرم پودرهای مایع و … برای پوشش دهی پوست قابل استفاده است.

آشنایی با انواع کانسیلر های آرایشی

آشنایی با انواع کانسیلر رنگی

یکی از کاربردهای کانسیلرهای آرایشی، اصلاح رنگ پوست است. از این رو کانسیلرها در رنگ های مختلف و برای پوشاندن لکه های مختلف پوستی ارائه می شوند. بنابراین می توان بر اساس رنگ صورت و رنگ لک ها کانسیلری را انتخاب کرد که ناهمواری رنگ پوست را بهبود دهد. کانسیلرهای رنگی صرفا برای تصحیح رنگ پوست به کار می روند. بنابراین این رنگ ها برای افرادی که پوست نرمالی دارند، مناسب نمی باشد. زیرا سبب غیر طبیعی جلوه دادن چهره می شود. در ادامه به معرفی ۵ تناژ رنگی متفاوت کانسیلرها و موارد استفاده هر کدام از آن ها می پردازیم.

کانسیلر نارنجی

کانسیلر نارنجی برای افرادی که پوست های سبزه و گندمی دارند، مناسب است. این کانسیلر به خوبی لکه های پوست را محو کرده و تناژ پوست را یکدست می کند. رنگ نارنجی برای خنثی نمودن لک های آبی، خاکستری، بنفش یا حلقه های تیره زیر چشم نیز مناسب است.

کانسیلر بنفش

کانسیلر بنفش برای پوست های مایل به زرد مناسب است. این رنگ زردی و رنگ پریدگی پوست را اصلاح نموده و لکه ها و جای جوش های روی پوست را به خوبی محو می کند.

کانسیلر زرد

کانسیلر زرد برای انواع پوست ها قابل استفاده می باشد. این رنگ جهت خنثی کردن رنگ بنفش مناسب است. از این رو برای پوشاندن لکه ها و حلقه های تیره اطراف چشم و کبودی ها به کار می رود.

کانسیلر سبز

رنگ سبز جهت خنثی کردن تناژ قرمزی پوست به کار می رود. بنابراین می توانید از کانسیلر سبز برای پوشش دادن لکه های قرمز رنگ روی پوست و جای جوش ‌ها استفاده نمایید.

کانسیلر صورتی

رنگ صورتی برای پوشش دهی لک های آبی رنگ پوست های روشن و سفید مناسب است. این کانسیلر به شاداب نشان دادن چهره و پنهان کردن خستگی ها کمک می کند.

استفاده از کانسیلر

برای استفاده از هر نوع کانسیلری، ابتدا باید پوست خود را به کمک یک آبرسان و مرطوب کننده و همچنین یک پرایمر آرایشی آماده سازید. این کار به شما کمک می کند تا آرایش زیباتر و ماندگارتری داشته باشید. در صورت تمایل به استفاده همزمان از کانسیلر و کرم پودر، بهتر است ابتدا از کرم پودر استفاده نمایید و پس از خشک شدن آن از کانسیلر بر روی نقاط تیره تر صورت استفاده کنید. برای پوشاندن تیرگی های دور چشم کانسیلر را به شکل مثلث زیر چشم کشیده و به صورت آرام و ضربه ای محو کنید.

کانسیلرها را می توان به کمک انگشتان دست، براش و بیوتی بلندر یا اسفنج آرایشی بر روی پوست پخش کرد. براش کانسیلر معمولا باریک، محکم و کمی مخروطی شکل بوده و بهترین وسیله جهت محو کردن کانسیلرها می باشد. پس از محو کردن کامل کانسیلر بر روی پوست و خشک شدن آن، در صورت تمایل می توانید از پودر فیکس و تثبیت کننده نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید