آرایشی و زیبایی

همه چیز درباره 10 نوع رژ لب 💄 تفاوت و راهنمای استفاده از رژ لب ها!

همه چیز درباره 10 نوع رژ لب 💄 تفاوت و راهنمای استفاده از رژ لب ها!

انتخاب در دنیای جذاب و رنگارنگ انواع رژ لب ها، با توجه به تفاوت در مدل، برند، ساختار بافتی، رنگ و عملکرد، امری بسیار لذت بخش است. به طور طبیعی خانم های جوان از مدل های مختلف رژ لب ها استفاده می کنند. آیا شما نیز با این همه، تنوع در ساخت رژ لب ها آشنایی دارید و رژ لب های با کیفیت متنوع را تست کرده اید؟

 

تاریخچه رژ لب ها

رژ لب تاریخچه ای رنگارنگ داشته که مربوط به تمدن های اولیه است. زمانیکه در میان زنان و مردان، استفاده از انواع رژ لب برای اهداف زیبایی و دارویی مرسوم شد. سومری ها اولین کسانی بودند که از میوه ها، حنا، خاک رس و حشرات برای این منظور بهره می بردند. از طرف دیگر، زنان بین النهرین لب های خود را با جواهرات گرانبها جلا می دادند.

اما مصریان باستان به دلیل ایجاد سایه هایی از بنفش تا سیاه، اولین دوستداران رژ لب محسوب می شوند. آنها از رنگ کارمین و مواد مضر مانند سرب برای این مقصود استفاده می کردند.

ملکه الیزابت، رژ لب را دوباره در قرن شانزدهم انگلستان مد کرد. اما حتی پس از گذشت سه قرن فقط برای بازیگران قابل دسترس بود. پس از اختراع رژلب در ظروف استوانه ای توسط موریس لوی در سال 1915، رژلب به عنوان یک نوع لوازم آرایشی قابل قبول، شناخته شد.

 

انواع رژ لب ها از نظر ساختار

رژ لب های کرمی (Cream Lipsticks)

انواع رژلب کرمی

رژ لب های کرمی برای خانم هایی که لب های کوچک دارند، بسیار عالی است. آنها نسبتا نرم بوده و ظاهری یکدست ایجاد می کنند. اگر دوست دارید می توانید از برق لب، برای جلوه دادن به رژ لب استفاده نمایید. از آنجا که رژلب های کرمی حاوی موم بیشتری نسبت به انواع دیگر رژ لب ها هستند، از خشکی لب ها محافظت می کنند.

رژلب های براق یا برق لب (Gloss Lipsticks)

رژلب های براق و زیبا

این مورد از انواع رژ لب ها برای خانم هایی که لب های کوچک و نازک دارند، بسیار پرطرفدار است. زیرا رژ لب های براق به لب های شما براقیت بخشیده و باعث می شوند کمی بزرگتر نیز به نظر برسند. می توانید از رژ لب معمولی در زیر رژ لب براق استفاده نمایید، که ترکیبی کامل از رنگ و درخشش را به شما هدیه می دهد.

رژ لب لکه ای (Lipstick Stains)

انواع رژ لب مدادی مرغوب

رژ لب های لکه ای با حداقل درخشش، فقط روی رنگ متمرکز هستند. این نوع رژ لب ها دارای ماندگاری خوب و تاثیرگذاری بالایی هستند. شایان ذکر است که این رژ لب ها معمولا به شکل مداد بسته بندی می شوند. اگر این رژ لب ها با رنگ های مختلف ترکیب شوند، بسیار زیبا به نظر می رسند. استفاده از آنها در عین سادگی، در واقع بسیار سرگرم کننده نیز است.

رژلب مات (Matte Lipsticks)

رژلب مات و مرغوب

برخی از خانم ها انواع رژ لب های براق موجود را دوست ندارند، به همین دلیل به سراغ رنگ های مات می روند. این رژها به جای درخشش، حالت تخت و صافی ایجاد می کنند. رژ لب های مات باعث می شوند که لب های شما نرم و جوانتر به نظر برسند. اگر از رژ لب هایی استفاده می کنید که ویتامین E و یا آلوئه دارند، برای محافظت از لب های شما مفید هستند.

رژ لب های مرطوب کننده (Moisturizing Lipsticks)

انواع رژ لب مرطوب کننده مرغوب

اگر لب های شما خشک هستند و یا سعی در جلوگیری از خشکی آنها دارید می توانید از رژ لب مرطوب کننده یا بالم لب استفاده نمایید. در ساخت این رژها موادی مانند آلوئه، گلیسیرین و ویتامین E به کار رفته است. این رژ لب ها به طور خاص ساخته شده اند تا لب های شما را نه تنها مرطوب، بلکه صاف و نرم نگه دارند. آنها همچنین می توانند لب های شما را براق کرده و باعث جذابیت و سلامتیشان شوند.

رژلب مروارید یا مات (Pearl/Frosted Lipsticks)

انواع رژلب مروارید مات

این نوع رژ لب ها باعث براق شدن و درخشندگی لب های شما می شوند. آنها نور را منعکس می کنند و از این طریق جلوه ای بسیار براق به لب های شما می بخشند. تنها جنبه منفی رژ لب های مروارید این است که آنها معمولا باعث ایجاد احساس خشکی یا حتی ترک خوردن لب ها می شوند. به همین دلیل توصیه می شود قبل از استفاده از این نوع رژ لب ها، لب های خود را مرطوب نمایید.

رژ لب های شفاف یا ساتن (Sheer/Satin Lipsticks)

رژلب های شفاف یا ساتن

رژ لب های شفاف و ساتن یکی دیگر از مواردی اند که برای لب های خشک استفاده می شوند. این رژها هم لب های شما را تغذیه و مرطوب کرده و هم براق و درخشان می کنند. این رژ لب ها روغن زیادی در خود دارند، بنابراین بطور معمول سبک تر از بقیه هستند. می دانید که رژ لب های پر روغن باید در طول روز برای بهترین اثر بارها استفاده شوند.

انواع رژ لب ها از نظر نحوه کاربرد

رژ لب لوله ای یا تیوبی (Lipstick Tubes/Sticks)

انواع رژ لب تیوبی یا لوله ای

این ها رژ لب های استانداردی هستند که اکثر مردم هنگام خرید رژ لب آنها را مدنظر دارند. این رژلب ها دارای تاپ هستند و شما کارتریج را می چرخانید تا رژ لب به سطح مناسب برسد. رژ لب های لوله ای، ارزان قیمت هستند و در صدها سبک، نوع و رنگ عرضه می شوند. این مورد در واقع متداول ترین مدل استفاده از رژ لب هاست.

رژلب مایع (Liquid Lipstick)

انواع رژ لب مایع

رژ لب های مایع معمولا داخل انواعی از لوله های نازک قرار دارند. این لوله ها توسط یک نوک اسفنج مانند مورد استفاده قرار می گیرند. انواعی رژ لب مایع نیز وجود دارند که می توانید آنها را مستقیما از نوک ظرف بر روی لب های خود بفشارید. در هر دو حالت، رژ لب روی لب های شما احساس خیسی بوجود می آورد. استفاده از آنها بسیار آسان است و معمولا حاوی مرطوب کننده نیز می باشند تا لب های شما خشک نشوند. همچنین رژ لب های مایع، اغلب براق کننده نیز هستند.

رژلب مدادی (Lipstick Pencils)

رژلب مدادی

واضح است که این رژ لب ها به شکل مداد در آمده و استفاده از آنها بسیار آسان است. آنها معمولا با نوک تیز ارائه می شوند و به راحتی می توانید رژ لب را به هر قسمت از لب های خود بمالید. با این نوع رژ لب ها هیچ قسمتی روی لب های شما بدون رنگ نمی ماند. زیرا نوک تیز آنها استفاده از رنگ روی کل لب ها را امری بسیار آسان کرده است.

محبوب ترین رژ لب ها

دیدگاهتان را بنویسید