آرایشی و زیبایی, آموزش و چگونه ها, مراقبت و سلامتی

روتین پوستی و بهترین روش های انجام آن چیست؟

بهترین روتین پوستی خود را بشناس!

پوست اصلی ترین عامل زیبایی هر فرد است. پوست شفاف و صاف آرزو هر خانمی است. شاید برای شنا هم پیش آمده زمانی که که از خواب بیدار می‌شوید و خود را در آینه نگاه می‌کنید ایرادات زیادی روی پوست‌ شما‌ وجود داشته باشد. بهترین راه برای داشتن یک پوست روشن و شفاف استفاده از روتین پوستی است. روتین پوستی درست یک برنامه روزانه است که در آن شنا باید کار هایی را در طول روز برای پوست خود انجام داده تا روند پیر شدن آن کند شده و دوستی شفاف و بدون آکنه داشته باشید. اما روتین پوستی چیست؟ چرا باید آن را انجام دهیم؟ چه تاثیری بر روی پوست‌ ما خواهد گذاشت؟ در این مقاله قصد داریم تا بهترین روتین پوستی را که مناسب پوست هر فرد است برای شما عزیزان توضیح دهیم با ما همراه باشید.

 

قدم اول شناخت پوست‌ خود:

بهترین روتین پوستی

پوست بیرونی ترین ارگان بدن است و نشان دهنده سطح کیفتی زندگی می باشد. پوست انواع مختلفی دارد که بیشترین آنها در دسته بندی خشک، مختلط، چرب قرار می‌گیرد. هر کدام از این‌ نوع پوست باید و نباید های خود را دارند که برای شفاف شدن آن ها باید آن ها را انجام دهید.

به عنوان مثال چربی پوست خشک به طور ذاتی کمتر از پوست های چرب است و روتین پوستی مورد نیاز آن نیز متفاوت از پوست چرب می باشد و پوست های چرب همانطور که از اسم آنها معلوم است چربی بیشتری داشته و باید روتین پوستی برای آن استفاده کرد که چربی آن را کنترل کند تا دچار جوش و اکنه نشود. پوست های مختلط در قسمت پیشانی و بینی و گونه معمولا چربی داشته و بقیه قسمت های پوست خشک است. برای این نوع پوست نیز برانانه خاصی وجود دارد.

پس با توجه به صحبت های گفته شده در پاراگراف های بالا، اولین قدم برای داشتن یک پوست سالم شناخت پوست خود است.

 

کار های ممنوع

روتین پوستی

دومین قدم برای داشتن روتین پوستی درست عدم انجام های ممنوعی است که در ادامه به طور کامل آن ها را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

فرقی نمی کند که پوست شما در چه دسته بندی قرار بگیرد، مهم آن است که بعضی از عادت های بد فردی تاثیرات کاملا مخربی بر روی پوست شما می‌گذارد. این کار های ممنوع عبارت اند از:

 

  • عدم استفاده از مواد مخدر و دود زا: سیگار، قلیان، مواد مخدر تاثیر بسیار وحشتناکی بر روی پوست، مو، و دیگر ارگان های بدن می گذارد. اگر خود را دوست دارید و پوست و زیبایی‌ برای شما مهم است سعی کنید از مصرف این نوع مواد کاملا خود داری کنید.
  • هرگز با آرایش نخوابید: استفاده از لوازم آرایشی نا مرغوب خود تاثیرات مخربی بر روی پوست می‌ گذارد حال اگر این آرایش و مواد مدت بیشتری بر روی پوست شما بماند تاثیرات آن چند برابر می‌شود. پوست شما باید در شب نفس کشیده و وجود لایه های کرم بر روی آن باعث می شود، منافذ پوست بسته شده و در نهایت کدر و خسته به نظر برسد.
  • استفاده از غذا های سرخ را کنار بگذارید: استفاده از روغن خود یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری ها است. زمانی که غذا را با روغن میل کنید، پوست دهیدراته شده و آب خود را از دست می هد. زمانی پوست کن آب شود کدر شده و روند پیری آن زود انجام می شود. سعی کنید از فست فود و غذا هایی که آب زیادی برای هضم لازم دارد دوری کرده و از غذا های حاوی از سبزیجات، اب پز یا بخار پز استفاده کنید.
  • مصرف ویتامین: ویتامین هایی که در طول روز باید به بدن برسد نقش مهمی را در بهبود عملکرد بدن شما می گذارد. ویتامین سی ماده جوانی و کلاژن سازی در بدن است. ویتامین E برای پوست و بدن بسیار مفید بوده ویتامین بکمپلس و امگاس نیز از جمله ویتامین هایی است که برای داشتن پوست و مو زیبا باید آن در طول روز به بدن برسد.
  • خواب کافی: بدن در زمان استراحت به ترمیم خود می‌پردازد. زمانی که شما کمتر از ۸ ساعت در طول روز بخوابید، پوست شما خسته و منافذ دوستان بیش از اندازه باز می شود. در نتیجه کدر و حالت دهیدراته پیدا می‌کند. سعی کنید خواب کافی داشته تا پوست شما کاملا استراحت کند.
  • آب کافی بنوشید. استفاده روزانه ۸ لیوان آب برای بدن کاملا ضروری است. اگر آب کافی ننوشید سموم بدن شما کاملا از بدن دفع نشده و در آخر پوست شما دچار اکنه می شود. کم آب شدن پوست را نیز به همراه داشته و بدن عملکرد خود را از دست می دهد.

 

استفاده از پاک کننده:

چهارمین قدم برای داشتن یک روتین درست استفاده از یک پاکننده‌مناسب پوست خودتان است. شما باید آلودگی های سطح پوست خود را به طور کامل پاک کرده تا پوست شما تمیز شود و بتواند نفس بکشد. لایه های مرده پوست باعث تیر شدن آن شده و نمیگذارد پوست عملکرد خود را به خوبی داشته باشد. توجه داشته باشید که برای خرید پاک کننده از صابون استفاده نکنید زیرا صابون چربی صورت را به طور کامل ازبین برد و در دراز مدت باعث چین و چروک بر روی آن می شود. ژل های شست و شو و فوم های پاک کننده از بهترین گزینه ها است. اگر پوست خشکی دارید باید روزی یک بار و اگر پوست چربی دارید روزی دوبار پوست خود را بشورید.

 

تونر مهم ترین قسمت روتین پوستی:

این روز ها اسم تونر را زیاد شنیده اید. درواقع تونیک های پوستی یا تونر ها PH از دست رفته پوست را بازگردانده و آلودگی های باقی مانده را از سطح پوست کاملا پاک می‌کند. پوست را به یک حالت متعادل رسانده و آن کشسانی بعد از شست و شو را از بین می برند.. تونر ها اصلی ترین عامل جلوگیری از آکنه بر روی پوست هستند. تونر ها نیز بر اساس نوع پوست شما متفاوت است و آن رطوبت از دست رفته پوست را بازمیگرداند. توجه داشته باشید در خرید تونر حتما به جنس پوست خود توجه داشته باشید تا دچار آسیب و مشکل نشوید.

 

استفاده از کرم های مرطوب کننده در روتین پوستی

پوست ها بر اور عوامل مختلفی در معرض خشکی هستند. بهتر است برای استفاده از کرم صورت از آن دسته از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که کلاژن داشته و عطری نیستند. کلاژن اصلی ترین ماده جوانی است. پوست تا سن ۲۵ سالگی کلاژن تولید کرده و بعد از آن از کلاژن های ذخیره استفاده می کند. برای دست نیز از کرم هایی استفاده کنید که چربی بیشتری دارند زیرا دست بیشتر در معرض خشکی و کشسانی قرار می‌گیرد.

 

کرم دور چشم:

در یک روتین پوستی استفاده از کرم دور چشم مهم ترین مسئله است. به طور طبیعی دور چشم خانم ها گود و سیاه رنگ است. به علت در گذر زمان دچار خطوط پنجه کلاغی می شود. در یک روتین پوستی مناسب حتما از کرم دور چشم مناسب با پوست خود استفاده کنید تا بافت این قسمت از صورت کلاژن و آب رسانی شود.

 

ضد آفتاب بزنید

اگر بیرون می روید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب اشعه های مضر خورشید را دفع کرده و پوست شما دچار آفتاب سوختگی و تیرگی نمی شود. از طرفی پوست انسان زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد واکنشی بر عکس نشان داده و جذب ویتامین نمی کند پس زمانی که بیرون می روید حتما ضد آفتاب مناسب پوست خود را بزنید.

ماسک مناسب پوست

در هفته دوبار سعی کنید از ماسک های مناسب پوست خود را استفاده کنید. این نوع ماسک ها مواد مغذی را به پوست شما رسانده و تیرگی و آکنه ها را برطرف می کند. معمولا ماسک های بسیار متنوع ای در سراسر بازار وجود دارد که کاملا تاثیر گذار هستند اما در انتخاب آن ها توجه داشته باشید که‌ جنس پوستتان چیست. زیرا بعضی از ماسک اگر با پوست شما سازگار نباشد آسیب های زیادی را وارد می کند.

 

چند نکته پیرامون داشتن یک روتین پوستی مناسب

بهترین روتین پوستی

نکات بالا برای داشتن یک روتین کلی بود. اما باید توجه داشته باشید که روتین های پوستی در هر دوره سنی کاملا متفاوت است. همینطور رویتن های پوستی برای شب و روز نیز با یک دیگر فرق دارد. اگر آرایش دارید باید ابتلا از میسلارواتر یا شیر پاک کن برای پاک کردن آن استفاده کرد سپس به سراغ مراحل روتین پوست خود بروید. اگر پوست شما در سن میانسالی یا ۳۰ سال به بالا هستید حتما از کرم های موضعی جلوگیری از چروک و ماسک های شبانه و روزانه استفاده کنید. در مقاله های بعدی به طور کامل روتین های مناسب ها پوست را توضیح خواهیم داد.

 

سخن پایانی:

توجه به روتین پوستی یکی از اصلی ترین نکات بهبود پوستی است. همانطور که ذکر شد، استفاده از پاک کننده، ژل های شست و شو، تونر و تونیک های پوستی، کرم دور چشم، ضد آفتاب، میسلارواتر و شیر پاک کن، مرطوب کننده و آب رسان، ماسک های صورت متناسب با جنس پوست از موارد مورد استفاده در یک روتین پوستی مناسب است. فروشگاه شیکولات بهترین لوازم مربوط به روتین های پوستی متناسب با انواع پوست را دارد. برای دیدن محصولات ما به قسمت فروشگاه سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید