آرایشی و زیبایی, آموزش و چگونه ها, مراقبت و سلامتی

ماسک مو خانگی مو و تاثیرات معجزه آسای آن

ماسک مو خانگی و تاثیرات معجزه آسای آن

برای رشد مو شما باید روزانه از یک روتین مو مناسب استفاده کنید. قبل از آنکه اقدام به استفاده از محصولات بازاری و ماسک مو خانگی کنید بهتر است جنس موهای خود را شناسایی و متناسب با آن مواد را خریداری کنید. معمولا مو افراد در سه دسته کلی، خشک، چرب، مختلط قرار می گیرد که هر کدام از آنها برنامه و مواد مغذی خاصی را لازم دارند تا جذب کرده و سالم و براق بمانند. در ادامه مقاله ما قصد داریم تا بعضی از ماسک موهایی که مناسب انواع جنس مو هستند را به شما عزیزان معرفی کنیم. این ماسک مو ها را شما عزیزان می توانید در خانه تهیه کرده و از تاثیرت مثبت آن استفاده کنید. با ما همراه باشید.

ماسک مو برای موهای خشک و وز

موهای خشک و وز معمولا آسیب دیده هستند و به علت آنکه ذاتا چربی نداشته بیشتر از انواع مختلف مو ها نساز به رسیدگی و ماسک مو می باشند. بهترین ماسکی که می‌توانید برای موهای خشک و وز و آسیب دیده استفاده کنید این ماسک هست که تاثیرش فوق‌العاده است.
تاثیرات آن با همان دفعه اول استفاده کاملا مشهوده ولی باید مرتب استفاده کنید تا نتیجه عالیش به مرور روی موهاتون ببینید.
مواد مورد نیاز:

  • برگ آلوئورا
  • عسل
  • عسل
  • روغن جوجوبا
    اگر روغن جوجوبا نداشتین از روغن زیتون یا آووکادو میتونید استفاده کنید ولی تاثیرش به اندازه جوجوبا نیست

 

روش تهیه:
اول برگ آلوئورا که تهیه کردین خوب میشورید بعد دو تیکه نسبتا بزرگ ازش جدا میکنید و ژل داخلش دربیارید.
حتما ژل هایی که خارج کردین بزارید نیم ساعت داخل اب بمونه تا زردآب ازش خارج بشه بعد خوب بشورید و داخل مخلوط کن بریزید تا کامل یکدست بشود. آلوئورا باید کامل یکدست بشه و بعد از صافی ردش کنید و مطمئن بشید که خوب له شده وگرنه تکه های آلوئورا که لابلای موهاتون بچسبه جدا کردنش سخت می‌شود
به ژل بدست اومده دو قاشق غذا خوری روغن جوجوبا و یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی اضافه کنید. و خوب مخلوطش کنید تا یکدست بشه. میتونید روغن های ابرسان مثل نارگیل و آوکادوو و زیتون یا آملا هم به ماسکتون اضافه کنید.

اما اصلی ترین ترکیبش روغن جوجوبا هست.روغن جوجوبا بخاطر ترکیباتی که داره شبیه ترین روغن به چربی طبیعی پوست و موی انسان هست و تقریبا با همه نوع مویی این روغن سازگاره و تاثیر بینظیری روی پوست و مو داره هم برای رفع خشکی هم وز بودن عالی عمل میکند.
این ماسک خوب به ساقه موهاتون بزنید و اجازه بدین یک ساعت کامل روی موهاتون بمونه بعد از یک ساعت با شامپو بشورید و بعد از حمام وقتی موهاتون نم داشت پنج قطره روغن جوجوبا به کف دستتون برنید آرووم به ساقه موهاتون ماساژ بدین تا جذب موهاتون بشه
نکته: این مقدار گفته شده برای موهای متوسط و نسبتا بلند هست اگر موهاتون خیلی بلنده موادو دو برابر کنید و اگر کوتاه تر هست نصف کنید.
نکته : اگر از مواد ماسکتون اضافه اومد نگه ندارید و دور بریزید خصوصا ژل آلوئورا. زیرا آلوئورا خاصیت پاکسازی داره و آلودگی های محیط به خودش جذب میکنه پس اضافیش به هیچ عنوان نگه ندارید.
نکته :از این ماسک هفته‌ای یک الی دوبار میتونید استفاده کنید.
نکته: اگر موهاتون بلنده ماسک داخل ظرف بزرگ بریزید و موهاتون داخل اون ظرف بذارید نیم ساعت بمونه خیلی خیلی تاثیرش بیشتر می‌شود.

 

ماسک مو مناسب برای موهای چرب

ماسک مو

همانطور که می دانید موهای چرب بسیار آزار دهنده بوده و چربی آن ها بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت از شست شو دوباره افزایش پیدا می کند. به همین علت نیاز دارند تا از ماسک مو های برای این جنس از مو استفاده شود که چربی کف سر آنها را کاملا کنترل کند. بهترین ماسک مو برای موهای چرب عبارت اند از:

  • ماسک مو سرکه سیب و آب لیمو

اولین ماسک مویی که برای موهای چرب معرفی می شود سرکه سیب و آب لیمو است. این ترکیب چربی سطح پوست را کاملا تنیسم کرده و تولید سبوم را کاملا کنترل می کند. روش تهیه: آب یک لیمو را فشرده و آن را با ¼ فنجان سرکه ی سیب مخلوط کنید. محلول را به مدت 15 دقیقه به موهای خود بمالید و با آب سرد بشویید.

  • جوش شیرین و ماست ساده:

جوش شیرین توانایی این دارد که چربی اضافی پوست سر را جذب کرده و ph آن را کنترل کند. ماست نیز خاصیت نرم کنندگی بالایی داشته و سبب آب رسانی پوست کف سر می شود. روش تهیه: یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به یک فنجان ماست ساده اضافه کنید. قبل از شستشو و شستشو به مدت 30 دقیقه روی موها بمالید و آن را بپوشانید.

  • ماسک موی توت فرنگی برای موهای چرب

توت فرنگی میتونه به طور طبیعی روغن اضافی موهای شما را کاملاً کاهش دهد. به علاوه آنها حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند که نقش مهمی در حفظ سلامت موهای شما دارند. توت فرنگی را به اندازه کافی خرد کنید تا له شود مقداری آب در آن بریزید تا نرم شود. آن را به پوست سر و موهای خود بمالید ، اجازه دهید حدود 10 دقیقه قبل از آبکشی کامل خیس بخورد. یا 2 قاشق غذاخوری سس مایونز را با 8 توت فرنگی خرد شده مخلوط کنید ، درون یک خمیر صاف مخلوط کنید و قبل از اینکه آن را بشویید ، آن را به مدت حدود 15 دقیقه روی موهای مرطوب قرار دهید.

 

  • ماسک مو آلوئه را برای موهای چرب
  • آلوئه ورا علاوه بر فواید آرامش بخش و شاداب کننده ، دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی نیز است که باعث از بین رفتن قارچ ها و باکتری ها می شود. آلوئه ورا و لیمو هر دو در از بین بردن چربی اضافی پوست سر شما ضمن تغذیه مو و لطافت و براقیت مو موثر هستند.
    1 قاشق چایخوری آب لیمو را با 3 قاشق غذاخوری آلوئه ورا مخلوط کنید.مخلوط را روی موهای تمیز و پوست سر بمالید. با آب سرد ساده بشویید.

ماسک مو برای موهای مختلط

ماسک مو

همان طور که می دانید موهای مختلط از آسیب پذیر ترین موها هستند. اسن نوع مو‌ها ساقه خشک و ریشه چرب داشته و نمیتوان برای کل قسمت مو از یک روش استفاده‌ کرد به همین علت باید ابتدا چربی ریشه موهای مختلط با یک ماسک مو خوب کنترل شده و شاقه آن نیز با یک ماسک دیگر آب رسانی شود. بهترین ماسک مو های مختلط عبارت اند از:

ماسک موی جعفری و سرکه

همانطور که می دانید جعفری دارای انتی اکسیدان زیاد بوده و برای درمانی ریشه موهای مختلط بسیار موفید است. روش تهیه این ماسک عبارت اند از: مقداری جعفری را داخل غذاساز خوب له کنید و بعد مقدار خیلی کمی روغن کرچک و سرکه سیب به ان اضافه کنید.  سرکه سیب به دلیل اینکه خاصیت اسیدی دارد یکی از راه های درمان موی چرب است که باعث می شود چربی های اضافه از بین برود . مخلوط سرکه سیب و جعفری را روی پوست سر مالیده و خوب ماساژ دهید و بعد بگذارید برای نیم ساعت بماند . جعفری هر چقدر بیشتر له شود و نرم تر باشد و عصاره ان خارج شده باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت .

  • ماسک موز و عسل برای درمان ریشه موهای مختلط

موز به علت پاتاسیم زیادی که دارد برای کنترل چربی ریشه موها بسیار مناسب است. زمانی که با عسل مخلوط شود خاصیت نرم کنندگی بالایی به دست آورده و میتوان از این ترکیب به ساقه موهای مختلط نیز زد.

روش تهیه این ماسک عبارت اند از:

برای درست کردن این ترکیب مقداری موز را خیلی خوب له کنید و بعد کمی روغن زیتون و روغن نارگیل و عسل به آن اضافه نمایید و خوب به هم بزنید و آن را روی پوست سر و تارموهایتان را ماساژ دهید. روغن زیتون و روغن نارگیل نقش ترمیم کننده و تقویت کننده داشته و عسل هم به سلول ها ابرسانی می کند و از خشک شدن انها جلوگیری می نماید. موز علاوه بر سدیم و پتاسیم انتی اکسیدان های فراوانی هم داشته که برای سلول ها بسیار مفید است . استفاده از پوست یک موز کاملا رسیده هم به عنوان ماسک برای صورت و سر می تواند مفید و کارساز باشد .

  • ماسک میخک و لیمو

زمانی که گل میخک را بجوشانید آن شبیه یک ماده ژلاتینی شبیه شامپو می شود. زمانی که لیمو و میخک با یک دیگر ترکیب شود چربی اضافی ریشه مو جذب شده و خاصیت نرم کنندگی به آن خواهد داد. ناگفته نماند که در صورت استفاده مکرر از این ماده تمایل سلول ها پوست سر برای تولید چربی به مرور کم می شود. روش تهیه این ماسک مو عبارت اند از: مقداری گل میخک را با عصاره لیمو بجوشانید این کار را تا جایی ادامه دهید که به صورت ژلاتینی دربیاید بعد بگذارید این ترکیب کمی سرد شود و وقتی سرد شد از ان به عنوان شوینده و شامپو در حمام استفاده کنید و زلف هایتان را با آن بشویید. این کار را می توانید هفته ای دو بار تکرار کنید .

 

بهترین ماسک مو برای رشد و تقویت مو

 

از آرزو های هر خانمی این است که موهای بسیار بلندی داشته باشند. برای رشد مو خانم ها باید بتونن از موهای خود مراقبت زیادی نمایند تا بتونن موهایی سالم و براق و بلند داشته باشند. اولین قدم برای داشتند مو های سالم ابتدا برطرف کردن مشکلات هورمونی است. بعد از این که مشکلات داخلی شما رفع شد، می تونید از ماسک مو و روتین هایی استفاده کنید که سبب افزایش رشد می می‌شود.

بهترین ماسک مویی که باعث افزایش رشد مو می شود استفاده از روغن پیاز است.

روشت تهیه این ماسک عبارت اند از:

دو عدد پیاز متوسط خورد میکنید و بِلِند میکنید و بعد به ۶۰ سی سی روغن ترجیحا جوجوبا اضافه کنید (داخل ویدئو از روغن نارگیل استفاده شده و تو روتین هندی ها هم روغن نارگیل بود اما چون نارگیل روغن گرمی هست و ممکنه به هر مویی نسازه بهتره از جوجوبا استفاده کنید ) بعد پیاز له شده رو با روغن خوب مخلوط کنید بذارید روی حرارت فقط دقت کنید جوجوبا تحمل حرارت بالارو نداره و فقط در حدی که روغن گرم بشه و به جوش نرسه کافیه بعد از اینکه گرم شد و از صافی رد میکنید و اجازه بدین تا سرد بشه. بعد میتونید با قطره چکون به فرق های سرتون بزنید و ماساژ بدین و بعد از ۳۰ الی۶۰ دقیقه بشورید.

نکات مهم:
برای کمتر شدن بوی پیاز میتونید ده قطره روغن اسانسی اسطوخودوس هم به این ترکیب اضافه کنید.
۲-اگر پوست سرتون چربه از این روش استفاده نکنید فقط اب پیاز با یک قاشق روغن رزماری و نصف استکان اب برنج ترکیب کنید و بزنید
۳- هفته ای یکبار از این ترکیب استفاده کنید بمدت سه ماه
۴- این ترکیب رو تو جای خشک و خنک و دور از نور نگه دارید و بیشتر از یک ماه نگه ندارید این ترکیبو اگر دیدین بوش تغییر کرد و رنگش عوض شد بریزید دور
۵-اگر تونیک یا روغن خاصی برای ریشه موهاتون استفاده میکنید همزمان با این ترمیب مصرف نکنید.

 

سخت پایانی

مو از مهم ترین فاکتور های زیایی افراد است. داشتن مو های بلند، شاداب، براق، و پر حجم رویای هر دختری است. برای آنکه به این رویا دست پیدا کنید باید یک روتین مو مناسب با جنس موی خود را داشته باشید. جنس مو تایین کننده اصلی برای استفاده از مواد و خرید محصولات مراقبتی است. اگر جنس موی خود را به خوبی نشناسید، امکان نداره تا موی های خودتون رو سالم نگه دارید. معمولا جنس موهای افراد در سه دسته اصلی چرب، خشک و مختلط قرار می گیرد. شما می توانید با استفاده از مواد گیاهی ماسک مو مناسب موی خود را درست کنید تا بتونید روش صحیحی برای مراقبت از موی خودتون داشته باشید. معمولا ماسک مو تاثیر بسیار زیادی در رشد و تقویت مو دارد. فروشگاه شیکولات بهترین ماسک مو های ارگانیک را از برند های معتبرجمع آوری کرده که می توانید در قسمت فروشگاهی سایت آن ها مشاهده کنید. این ماسک مو ها کاملا ارکانیگ بوده و مواد افزودنی آن کاملا کم و به مو آسیبی وارد نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید